Standa| 17.4.2024

Rozhovor s Filipem, hlavním grafikem Apollo Games

V našem novém článku jsme vyzpovídali Filipa, hlavního grafika grafického týmu ve studiu Apollo Games. Přečtěte si, jak se tvoří online hry a jaký je postup v jejich výrobě.

Casino

Filipe, díky za tvůj čas na náš rozhovor. Prosím, mohl by ses v krátkosti představit?

Ahoj, já děkuji za poskytnutí prostoru, kde se mohu vykecat. Jmenuji se Filip, pracuji jako grafický koordinátor a jsem vedoucím grafického oddělení v Apollo Games.

Jaké vzdělání máš v tomto oboru?

Jsem magistr. Oficiální název mého titulu je Magistr Svobodných Umění, vystudoval jsem obor animované tvorby.

Jak dlouho už pracuješ v Apollo Games?

Letos tomu bude 12 let.

Jak v Apollu vzniká nápad na novou hru?

Požadavky většinou přicházejí z obchodního oddělení, které určuje, jaká témata, mechaniky a typy her nám chybí v portfoliu a které jsou populární.

A v jakém okamžiku se do procesu zapojí tvůj tým?

Můj tým se do vývoje zapojuje velmi brzy. Ve chvíli, kdy je zadání sepsáno a definuje základní kostru hry, seznam symbolů, počet válců a řádků, a množství výherních linií, předává se grafickému designérovi. Ten pak vytváří vizuální koncept hry. Podle toho, jak přesné bylo zadání, zapojuje vlastní fantazii. U některých zadání jsou požadavky na vizuál a téma hry přesně dané, zatímco jindy máme více volnou ruku.

A co všechno děláte v grafickém týmu na samotné hře?

Jak jsem již zmínil, vytvoříme první vizuální podobu hry, která musí být schválena. Jakmile tento krok dokončíme, vytváří se video náhled. Ten demonstruje fungování hry a její mechaniky a slouží jako vodítko pro vývojáře a animátory, kteří tyto funkce zapracují do hry. Po schválení video konceptu mohou designéři dopracovat detaily a dodat hře lesk. Animátoři poté oživují symboly a speciální funkce animacemi. V neposlední řadě se vytvářejí propagační materiály, které hru reprezentují.

Jak dlouho trvá vyrobit jednu? Jak dlouho trvala nejdéle některá z vašich her?

Vše závisí na tom, jak jasná je vize a jak složité je zadání. Typické tematické hry, jako jsou ty ze starého Egypta, fantasy nebo například naše gangsterka, vyžadují mnohem více času než klasické ovocné automaty. Především množství speciálních funkcí a animací dramaticky ovlivňuje délku vývoje. Jednoduchá hra může být hotová za dva měsíce, zatímco u složitějších her, jako je gangsterka, se můžeme bavit o více než třech letech práce. Délka vývoje samozřejmě závisí na velikosti a zkušenostech týmu. Dalším faktorem, který může vývoj dramaticky prodloužit, je play testing, během kterého se testuje matematika hry a sbírají se obecné dojmy. Pokud něco nefunguje, jak má, může se délka vývoje hry zdvojnásobit.

Hraješ hazardní hry?

Párkrát jsem to vyzkoušel, ale mimo rámec práce nehraji. Možná bych ale měl začít, abych se dokázal lépe vžít do pocitů hráčů.

Která hra z vaší nabídky je tvoje oblíbená?

Nemůžu vybrat jen jednu hru. Každá se pojí s něčím, co se mi líbí, nebo s něčím, co si myslím, že můj tým odvedl dobrou práci. Gangster World mám rád především proto, že jsem na něm animoval většinu symbolů a animací. Pinky Cat je zase první hra, kterou jsem měl na starost jako team leader od prvního konceptu. A nostalgicky se vracím k Slot Birds, jelikož to byla první hra, na které jsem pracoval a všechno pro mě bylo tenkrát nové.

Je něco, co se změnilo v postupu vaší práce za poslední roky?

Hodně věcí se změnilo, včetně tempa, s jakým vytváříme hry, a doby, kterou na to máme. Tyto změny souvisí především s přechodem na online prostředí. Když jsem nastoupil, hry se vytvářely výlučně pro land-based VLT terminály, a testování na stroji bylo zdlouhavý proces; mnohé se dělalo naslepo. Dnes se však opíráme o sběr dat a zpětnou vazbu, které aktivně promítáme do vývoje nových her. To je důležité, protože se především mění naši hráči a jejich herní návyky.

V poslední době se hodně používá umělá inteligence, využíváte ji ve svém týmu?

Používáme umělou inteligenci; je to silný nástroj, ale je třeba umět s ním správně pracovat. Využíváme ho pro rychlé vytváření konceptů, abychom rychle identifikovali vizuál, který by hra měla mít. Poté koncepty dokončují sami designéři. Tento postup nevyužívám u vývoje všech her, ale stále častěji ho zařazujeme do procesu. Osobně mi AI také pomáhá při sepisování dokumentace, opravě textů a zlepšování stylistiky.

Kde bereš nápady, jak konkrétně by hra měla vypadat?

Velký důraz kladu na první dojem; to, co nás napadne jako první, se často i po mnoha iteracích ukáže být nejlepším nápadem, ačkoli je často potřeba ho správně rozvinout. Nedávno se k tomuto procesu přidala umělá inteligence, která nám umožňuje přejít od klasického brainstormingu k rychlým návrhům. Navíc si myslím, že každý grafik do své tvorby promítá i něco, co ho osobně baví. Například hra Oldskool Spin 81 odkazuje na graffiti tématiku. Přestože bylo zadáním vytvořit klasický automat s estetikou 80.-90. let, designer, který je vášnivým graffiti umělcem, do hry promítl svou lásku k této umělecké formě.

Jak trávíš svůj volný čas?

Momentálně mi většinu času vyplňuje rodina; vše se točí kolem mého dvouletého syna. Dřív jsem hodně cestoval, hlavně po jihovýchodní Asii, ale teď na to není čas. K vyčištění hlavy mi pomáhá běhání. Také nepohrdnu dobrou knihou a rád si zahraji deskové hry nebo plážový volejbal s kamarády. Aktivně sleduji NBA a jsem velkým fanouškem videoher.

Jak by vypadala tvoje vysněná dovolená?

V minulosti jsem už zažil své vysněné dovolené jako baťůžkář, což byl správný mix odpočinku, cestování, průšvihů a sžívání se s místními. Nyní mi ale velmi chybí hiking ve Skotsku, kam jsem s kamarádem dříve jezdil. Už je to deset let, co jsem tam byl naposledy, a rád bych to spojil i s návštěvou místních palíren whisky. Z dlouhodobého hlediska bych se jednou chtěl podívat do Japonska, jako velký milovník japonské kultury.

Když je hra u vás dokončena, který další tým ji od vás dostane?

Je nejlepší komunikovat s oddělením matematiků a programátorů už od začátku. Hra je kolektivní výtvor, a proto je důležité, abychom nepracovali příliš izolovaně, aby to dobře fungovalo jako celek. Programátoři čekají, až grafické oddělení dokončí zdrojový soubor hry, s kterým pak mohou dále pracovat.

Filipe, ještě jednou moc díky za tvůj čas. Těšíme se na další nové automaty z dílny Apollo Games, které se objeví v našem online casinu.

Sdílet na:
Autor Standa je casino manažer u nás v Apollo casinu s dlouhou zkušeností z online casino prostředí.

TOP hrací automaty za březen

Zajímá vás, jestli hrajete ty nejhranější hry jako ostatní hráči Apollo casina? Tak se podívejte na naše žebříčky, kde najdete TOP hrací automaty v březnu za jednotlivé výrobce.

Změna ve zdanění výher od 50 000 Kč

Změny v limitu zdanění výher 2024. Kdy výhra podléhá zdanění a jak na výpočet čisté výhry. Seznamte se se změnami v zákoně o daních z příjm a hrajte zodpovědně.